Tökéletes kirakat 10 lépésben
Bolttulajdonosként Ön is pontosan tudja, milyen sokkal járul hozzá a kirakat az üzlet sikeréhez. Fontos hogy a kirakat nagyon vonzó legyen, mert ez az egyetlen eszköz, amellyel a bolt előtt sétáló potenciális vevőket becsábíthatjuk az üzletbe.
Üzletberendezőként személyesen, közelről is rengeteg olyan kereskedést láttam, ami szárnyra kelt a kirakat plasztikázása után.
Ha mostanában nyit boltot vagy tervezi a jelenlegi üzletének felújítását, figyeljen, mert ebben a cikkben arról lesz szó, mire van szüksége a komoly eredmények eléréséhez.
Először is mi a kirakat?
A kirakat olyan vásárlásösztönző eszköz, amely a benne elhelyezett árukon, az ott közölt információkon és a kialakított hangulaton keresztül hat.
A kirakat szerepe, megjelenése megint csak attól függ, hogy önálló épületben, egy többfunkciós épület utcafrontján, vagy egy bevásárlóközpontban van-e az üzlethelyiség, és maga az épület hogyan közelíthető meg. Az utcafronton lévő kirakat fontos befolyásoló eszköz, segíthet a vevők becsalogatásában. A bevásárlóközpontokban kialakított üzletek zöme nem rendelkezik önálló kirakattal. Ha mégis kapcsolódik hozzá kirakat, akkor hasonló elvek alapján kell kialakítani, mint a külső portálra nézőt. A cégfelirathoz hasonlóan a lényeges eltérés itt is a méretben van. A külső portál esetében már messzebbről is oda kell vonzani az arra járók tekintetét, míg a belső kirakat esetében kisebb térben kell gondolkodni.
A betekintő kirakat szabadon láttatja a vevőkkel az üzlet belső terét is. Azoknál a termékeknél előnyös, amelyeket úgy tudunk elhelyezni a kirakatban, hogy közben hagyják érvényesülni a belső látványt is. Ilyen például egy ruházati üzlet. Az üzlet belső elrendezésénél figyeljünk arra, hogy mi látható a kirakaton keresztül. Azokat az árukat tegyük a kirakathoz közel, amikre fel szeretnénk hívni a vevő figyelmét, illetve ami maga is figyelemfelkeltő.
A hátfalas kirakatban általában kevesebb, illetve kisebb terjedelmű árut helyezhetünk el. A kirakat önmagában lesz reklámeszköz a belső tér nélkül. Előnyös lehet például cipőboltnál, illatszereknél, ékszerüzletben. Hátfalas kirakatot új üzleteknél már ritkán alakítanak ki, mert a betekintő kirakat kivitelezése olcsóbb, helyigénye kisebb (ugyanakkora területen több áru). A zárt hátfalas megoldás viszont a kirakat témáját leválaszthatja az üzlet eladóterétől.
A kirakat reklámhatása az értékesítés helyének közvetlen közelében érvényesül.
Tekintsük át legfontosabb előnyeit!
- Akkor is hat, amikor az üzlet zárva tart. A vásárló bármikor, akár éjszaka is megtekintheti, ezáltal tájékozódhat az áruválasztékról, árakról.
- A kirakat elősegíti az impulzusvásárlást. A vevő úgy is kedvet kaphat a vásárláshoz, hogy eredetileg nem kívánt semmit venni. Meglát egy érdekes árut, akciót vagy más ajánlatot, és ennek hatására tér be a boltba.Ez a hatás az utcai portálos boltoknál, ezen belül is a sétálóutcák üzleteinél, valamint a ruházati termékeknél,divatáruknál a legerősebb.
- A kirakat előnye a többi vásárlásösztönző eszközzel szemben, hogy olcsó, gyorsan változtatható, emiatt mindig aktuális lehet.
- A kirakat hatását viszonylag egzakt (jól kimutatható) módon mérhetjük. Megfigyelhető, hogy közvetlenül a kirakatrendezés után a forgalom jelentősen megnő a rendezés előtti napokhoz képest. A forgalomnövekedés a kihelyezett áruknál a legerőteljesebb, de az új kirakat hat a többi termékre is.
10 tipp a hatékonyabb kirakati megjelenéshez
Míg egy könyvet nem lehet megítélni a borítója alapján, addig sokat elárulnak a boltok kirakatai. Úgy gondoljon rájuk, mint a 3D óriásplakátokra, melyek kiemelik a bolt arculatát. Ez lehet trendi, előkelő, szórakoztató, vagy éppen kifinomult.
Szóval itt van a 10 kedvenc tippem:
- Ne vigye túlzásba. A kevesebb több, amikor kirakatról beszélünk. A zsúfolt kirakat kevésbé vonzó a szemnek, és még a termékek is “elvesznek” benne.
- Tegye az árut a fókuszpontba. Látott már olyat, hogy mindenki emlékszik a tévés reklámra, mégse tudja senki hogy mi volt az áru? Ne kövesse el ugyanezt a hibát a kirakatban.
- Hangsúlyozza a termékeket jó világítással. A cél az, hogy kiemelje a termékeket a kirakatban. Ha egy márka-kirakatot rendez be, ne az egyes termékeket emelje ki, hanem egységes, átfogó világítást alkalmazzon.
- Rakja kazalba a termékeket, vagy használja a piramist. Helyezze az árut a kirakatban változó magasságokba és mélységekbe, így jobban megragadja a vásárlók figyelmét, és a teljes kirakat hívogató lesz a szemnek.
- Tréfálkozzon a kirakati babákkal. Ha próbababákat is használ, állítsa azokat érdekes pózokba, és győződjön meg arról, hogy mindegyik jól megvilágított és jól látható az ügyfelek számára.
- Legyen kreatív. Engedje szabadjára a fantáziáját, és hívja be az ügyfeleket a boltba, innovatív, vonzó, és lenyűgöző megjelenéssel.
- Ne felejtse el a témákat. Tartsa szem előtt az aktualitásokat. Például Valentin-nap, húsvét, iskolakezdés, Halloween, karácsony környékén ezek szerint díszítse a kirakatot.
- Mutassa meg a kirakatot a járművezetőknek is. Ha a potenciális vásárlók autóval hajtanak el Ön előtt, lehetőleg legyen nagyobb a kirakata, és használjon több színt, hogy felhívja az ő figyelmüket is.
- Használjon hátterekkel. Ezek hasznos eszközök a drámai kirakatok létrehozására, és elválasztják a kirakatot a bolttól.
- Töltse fel a kirakatot a kiemelt termékekkel. Ne húzza fel az ügyfeleit olyan termék mutogatásával, amiből nincs elég raktáron.
Ha elkezd dolgozni a kirakaton, menjen ki az üzletből. Kívülről nézve az üzletet gyakran jobb ötletek fognak az eszébe jutni.
Vajon megragadja a figyelmet? Elég egyértelmű a téma?
Finomítsa addig a kirakatot, míg meg nincs a kívánt eredmény. Változtassa és frissítse gyakran. Az idő, amit erre fordít, gyorsan megtérül a megnövekedett vásárlói forgalom - és a megnövekedett eladások következtében.
Következtetés
Több, mint világos, milyen hasznos egy új kirakat. Teljesen felfrissíti az üzletet, és az összes termék a legszebb módon jelenik meg. Ennek eredményeként sok új ügyfelet szerez, és a régi vásárlói is el lesznek ragadtatva. Mindez pedig nagyobb bevételhez vezet...
Egyszerű, de hatékony kirakat az Olcsó Üzletberendezés segítségével
Ne bízza olyanra ezt a feladatot, aki nem tudja, mit csinál.
A 20 és 500 négyzetméter közötti üzletek berendezése a specialitásunk. Ezzel foglalkozunk több, mint 20 éve, erről blogolunk, erről szól a magazinunk is.
Partnereink üzlethelyiségéből kihozzuk a maximumot: a lehető legrövidebb idő alatt egy olyan üzletet rendezünk be, ahova szívesen mennek be a nézelődők és elégedett vásárlóként visszatérnek.
Garanciánkkal pedig minden partnerünk a legnagyobb biztonságban érezheti magát.