A webáruházban az Ön számára is hatékony működéséhez kétféle sütit használunk.

Szükséges cookie-k
Ezek a cookie-k segítenek abban, hogy a webáruház használható és működőképes legyen, ezért ezeket nem lehet letiltani.

Marketing cookie-k
Ezek a cookie-k segítenek abban, hogy az Ön érdeklődési körének megfelelő reklámokat és termékeket jelenítsünk meg a webáruházban. Ezeket a cookie-kat le tudja tiltani, de kár lenne, mert rengeteg jó dologról maradna le.

Részletesebb információ az Adatkezelési tájékoztatónkban.

Kérjük ha egyetért, kattintson az ELFOGADOM gombra. Köszönjük!

Termékek Menü

Tökéletes kirakat 10 lépésben

Olcsó üzletberendezés blog - Tökéletes kirakat 10 lépésben

Bolttulajdonosként Ön is pontosan tudja, milyen sokkal járul hozzá a kirakat az üzlet sikeréhez. Fontos hogy a kirakat nagyon vonzó legyen, mert ez az egyetlen eszköz, amellyel a bolt előtt sétáló potenciális vevőket becsábíthatjuk az üzletbe.

Üzletberendezőként személyesen, közelről is rengeteg olyan kereskedést láttam, ami szárnyra kelt a kirakat plasztikázása után.

Ha mostanában nyit boltot vagy tervezi a jelenlegi üzletének felújítását, figyeljen, mert ebben a cikkben arról lesz szó, mire van szüksége a komoly eredmények eléréséhez.

Először is mi a kirakat?

A kirakat olyan vásárlásösztönző eszköz, amely a benne elhelyezett árukon, az ott közölt információkon és a kialakított hangulaton keresztül hat.

A kirakat szerepe, megjelenése megint csak attól függ, hogy önálló épületben, egy többfunkciós épület utcafrontján, vagy egy bevásárlóközpontban van-e az üzlethelyiség, és maga az épület hogyan közelíthető meg. Az utcafronton lévő kirakat fontos befolyásoló eszköz, segíthet a vevők becsalogatásában. A bevásárlóközpontokban kialakított üzletek zöme nem rendelkezik önálló kirakattal. Ha mégis kapcsolódik hozzá kirakat, akkor hasonló elvek alapján kell kialakítani, mint a külső portálra nézőt. A cégfelirathoz hasonlóan a lényeges eltérés itt is a méretben van. A külső portál esetében már messzebbről is oda kell vonzani az arra járók tekintetét, míg a belső kirakat esetében kisebb térben kell gondolkodni.

A betekintő kirakat szabadon láttatja a vevőkkel az üzlet belső terét is. Azoknál a termékeknél előnyös, amelyeket úgy tudunk elhelyezni a kirakatban, hogy közben hagyják érvényesülni a belső látványt is. Ilyen például egy ruházati üzlet. Az üzlet belső elrendezésénél figyeljünk arra, hogy mi látható a kirakaton keresztül. Azokat az árukat tegyük a kirakathoz közel, amikre fel szeretnénk hívni a vevő figyelmét, illetve ami maga is figyelemfelkeltő.

A hátfalas kirakatban általában kevesebb, illetve kisebb terjedelmű árut helyezhetünk el. A kirakat önmagában lesz reklámeszköz a belső tér nélkül. Előnyös lehet például cipőboltnál, illatszereknél, ékszerüzletben. Hátfalas kirakatot új üzleteknél már ritkán alakítanak ki, mert a betekintő kirakat kivitelezése olcsóbb, helyigénye kisebb (ugyanakkora területen több áru). A zárt hátfalas megoldás viszont a kirakat témáját leválaszthatja az üzlet eladóterétől.

A kirakat reklámhatása az értékesítés helyének közvetlen közelében érvényesül.

Tekintsük át legfontosabb előnyeit!

  • Akkor is hat, amikor az üzlet zárva tart. A vásárló bármikor, akár éjszaka is megtekintheti, ezáltal tájékozódhat az áruválasztékról, árakról.
  • A kirakat elősegíti az impulzusvásárlást. A vevő úgy is kedvet kaphat a vásárláshoz, hogy eredetileg nem kívánt semmit venni. Meglát egy érdekes árut, akciót vagy más ajánlatot, és ennek hatására tér be a boltba.Ez a hatás az utcai portálos boltoknál, ezen belül is a sétálóutcák üzleteinél, valamint a ruházati termékeknél,divatáruknál a legerősebb.
  • A kirakat előnye a többi vásárlásösztönző eszközzel szemben, hogy olcsó, gyorsan változtatható, emiatt mindig aktuális lehet.
  • A kirakat hatását viszonylag egzakt (jól kimutatható) módon mérhetjük. Megfigyelhető, hogy közvetlenül a kirakatrendezés után a forgalom jelentősen megnő a rendezés előtti napokhoz képest. A forgalomnövekedés a kihelyezett áruknál a legerőteljesebb, de az új kirakat hat a többi termékre is.

10 tipp a hatékonyabb kirakati megjelenéshez

Míg egy könyvet nem lehet megítélni a borítója alapján, addig sokat elárulnak a boltok kirakatai. Úgy gondoljon rájuk, mint a 3D óriásplakátokra, melyek kiemelik a bolt arculatát. Ez lehet trendi, előkelő, szórakoztató, vagy éppen kifinomult.

Szóval itt van a 10 kedvenc tippem:

  1. Ne vigye túlzásba. A kevesebb több, amikor kirakatról beszélünk. A zsúfolt kirakat kevésbé vonzó a szemnek, és még a termékek is “elvesznek” benne.
  2. Tegye az árut a fókuszpontba. Látott már olyat, hogy mindenki emlékszik a tévés reklámra, mégse tudja senki hogy mi volt az áru? Ne kövesse el ugyanezt a hibát a kirakatban.
  3. Hangsúlyozza a termékeket jó világítással. A cél az, hogy kiemelje a termékeket a kirakatban. Ha egy márka-kirakatot rendez be, ne az egyes termékeket emelje ki, hanem egységes, átfogó világítást alkalmazzon.
  4. Rakja kazalba a termékeket, vagy használja a piramist. Helyezze az árut a kirakatban változó magasságokba és mélységekbe, így jobban megragadja a vásárlók figyelmét, és a teljes kirakat hívogató lesz a szemnek.
  5. Tréfálkozzon a kirakati babákkal. Ha próbababákat is használ, állítsa azokat érdekes pózokba, és győződjön meg arról, hogy mindegyik jól megvilágított és jól látható az ügyfelek számára.
  6. Legyen kreatív. Engedje szabadjára a fantáziáját, és hívja be az ügyfeleket a boltba, innovatív, vonzó, és lenyűgöző megjelenéssel.
  7. Ne felejtse el a témákat. Tartsa szem előtt az aktualitásokat. Például Valentin-nap, húsvét, iskolakezdés, Halloween, karácsony környékén ezek szerint díszítse a kirakatot.
  8. Mutassa meg a kirakatot a járművezetőknek is. Ha a potenciális vásárlók autóval hajtanak el Ön előtt, lehetőleg legyen nagyobb a kirakata, és használjon több színt, hogy felhívja az ő figyelmüket is.
  9. Használjon hátterekkel. Ezek hasznos eszközök a drámai kirakatok  létrehozására, és elválasztják a kirakatot a bolttól.
  10. Töltse fel a kirakatot a kiemelt termékekkel. Ne húzza fel az ügyfeleit olyan termék mutogatásával, amiből nincs elég raktáron.

Ha elkezd dolgozni a kirakaton, menjen ki az üzletből. Kívülről nézve az üzletet gyakran jobb ötletek fognak az eszébe jutni.

Vajon megragadja a figyelmet? Elég egyértelmű a téma?

Finomítsa addig a kirakatot, míg meg nincs a kívánt eredmény. Változtassa és frissítse gyakran. Az idő, amit erre fordít, gyorsan megtérül a megnövekedett vásárlói forgalom - és a megnövekedett eladások következtében.

Következtetés

Több, mint világos, milyen hasznos egy új kirakat. Teljesen felfrissíti az üzletet, és az összes termék a legszebb módon jelenik meg. Ennek eredményeként  sok új ügyfelet szerez, és a régi vásárlói is el lesznek ragadtatva. Mindez pedig nagyobb bevételhez vezet...

Egyszerű, de hatékony kirakat az Olcsó Üzletberendezés segítségével

Ne bízza olyanra ezt a feladatot, aki nem tudja, mit csinál.

A 20 és 500 négyzetméter közötti üzletek berendezése a specialitásunk. Ezzel foglalkozunk több, mint 20 éve, erről blogolunk, erről szól a magazinunk is.

Partnereink üzlethelyiségéből kihozzuk a maximumot: a lehető legrövidebb idő alatt egy olyan üzletet rendezünk be, ahova szívesen mennek be a nézelődők és elégedett vásárlóként visszatérnek.

Garanciánkkal pedig minden partnerünk a legnagyobb biztonságban érezheti magát.

 

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog