Blog
A vásárlókban már kialakultak a generációs és vásárlási szokásbeli különbségek. A mai magasabb jövedelemmel rendelkezőknek pedig az elvárásaik is magasabbak.
Éppen ezért fontos a számukra berendezni az üzletet. Egy jól megtervezett és felépített üzletben jelentősen több időt töltenek a vevők, és mint mindannyian tudjuk, a boltosnak ez magasabb bevételt is jelent.
Egy ilyen üzletben a vásárlók megnézhetik és megtapogathatják a termékeket, és így az eladók megvédhetik magukat attól, hogy elveszítsenek egy ügyfelet. Gondoljon csak bele, milyen könnyű lemásolni egy online üzletet. És most abba is gondoljon bele, mennyivel kellemesebb érzés személyesen vásárolni. Színhelyesen látni a terméket, érezni a tapintását, az illatát, vagy éppen hallani egy-egy ruha suhogását.
Miért ne adnánk meg a saját vevőinknek ezt az élményt?
Hogy kihez illik a vintage stílus?
Bárkihez, aki nem tudna “katalógusüzletben” dolgozni, akit a hideg ráz a konvencionális megoldásoktól, viszont vonzódik a régiségekhez. A vintage ugyanis egy különleges, a múltat és jelent összekötő, eredeti és eklektikus irányzat.
A vintage (vintidzs vagy vintázs) szó szerint fordítva szüretet, évjáratot vagy bortermést jelent, eredetileg ugyanis a borászatban használták a kifejezést. Itt a bor kitűnő minőségére és régiségére utalt. Amikor a szó átkerült a divat és a lakberendezés szaknyelvébe is, ugyanezekkel a jelentésekkel társult. Így a vintage alatt eredetileg az 1920-as és ‘70-es évek közötti időszak ruházati és lakberendezési stílusát értjük, de
Biztosan Ön is találkozott már ilyen felülettel.
A flokkolás flokkszőrrel vagy flokkporral történő felületképzés. Bársonyos hatású felületet hoz létre különböző dolgokon. Érintése és látványa barátságos, komfortos érzést biztosít.
Sok hétköznapi tárgyat találunk magunk körül, melyeknek a felületét ezzel a technológiával állították elő. Ilyenek például az ékszeres dobozok, poháralátétek, vállfák, autók kesztyűtartójának belseje, műanyag játékok, szemüveg tokok, és még sorolhatnánk.
Ha csak egy cikket olvas el az üzlet forgalomnöveléséről, ez legyen az!
Ha belépünk egy üzletbe, tudat alatt nagyjából 90 másodperc alatt hozunk ítéletet a környezetről vagy egy áruról.
A jelentős konkurencia, a versenyhelyzet arra kényszeríti a kereskedőket, hogy fennmaradásuk érdekében komoly hangsúlyt fektessenek a vásárlás pszichológiájára. Megfigyelhető, mennyire tudatosan próbálnak a vásárlók érzelmeire hatni, így serkentve őket termékvásárlásra.
Van egy nagyon tanulságos sztorim, ami hasonlít Dávid és Góliát történetéhez.
Nagyjából egy éve Tamás azzal keresett meg bennünket, hogy a belvárosi, icipici ruhaüzletét szeretné átépíttetni. Az üzlet egy olyan belvárosi épület hátsó traktusában van, ahol az utcai fronton már volt egy kitűnő adottságú, nagy üzlet, hatalmas portállal. Ők ketten akkor már régóta vívták saját konkurencia harcukat: hátul a kicsi, egy nagyon racionálisan gondolkodó tulajdonossal, aki tudja mit csinál, és elöl a nagy és tekintélyt parancsoló kitűnő lehetőségekkel. Tamás le akarta gyűrni a szemmel láthatóan nagyobb konkurensét.
Az üzletek mindig is erős befolyás alatt tartották az érzékeket. A finom, frissen sült kenyér illatára a gyanútlan vásárlót azonnal éhségérzet fogja el. Kutatások szerint a friss kenyér illata aktiválja leginkább a nyálmirigyeket, éppen ezért a pékárut előszeretettel helyezik közel a bejárati ajtóhoz. De nem csupán a szupermarketek élnek ezzel a trükkel.
A mai cikkel megmutatom, hogy gyerekjáték az egész >>
Nagyon sok módja van annak, hogy a kirakat értékesítési mágnes legyen. Több mint 20 éves üzletberendezői tapasztalattal azt látjuk, hogy ezek a technikák mindig működnek.
Próbálja beépíteni ezeket a tippeket a hirdetéseibe, és ezek alapján rendezze be a kirakatát!
Így tegye vevőmágnessé a kirakatát >>
Ma már egyáltalán nem számít luxusnak egy jó minőségű látványterv, viszont óriási a jelentősége az üzletépítés végkimenetele szempontjából.
Sokan azt mondják, hogy jó a képzelőerejük és ez nekik pont elég. Szerintem azért talán mégis csak jobb előre látni, hogy az ember mire költi el a pénzét. Ráadásul biztosan sok plusz bosszúságtól fogja megkímélni magát. Nem is beszélve a tervezés során előkerülő, előre nem látható kivitelezési akadályokról. A 3D terv egyaránt biztonságot ad a tulajdonosnak és a kivitelezéssel foglalkozó szakembereknek is. Már a tervezés alatt egyeztetés folyhat a különböző kivitelező szakipari ágak között. Egy gondosan kivitelezett 3D-s terv és a hozzá kapcsolódó méretezett alaprajzok, metszetek akár több mesternek is egyszerre nyújtanak segítséget a megvalósításban.
Festő, szárazépítész, burkoló, kőműves, villanyszerelő, épületgépész...
Sok üzlettulajdonos fejében él az a tévhit, hogy a üzletberendezés fejlesztése az üzlethelyiség teljes átalakításával jár. Emiatt gyakran elhalasztják a tervezett felújításokat és pénzt tesznek félre az üzletberendezés későbbi megvásárlására, mert hatalmas költségre számítanak.
Ha megnéz néhányat a legnépszerűbb üzletberendezések közül, látni fogja, hogy még a legegyszerűbb, legkisebb fejlesztés is képes lényegesen több ügyfelet hozni a boltba. Az alábbi változtatások tapasztalataink szerint olcsók, egyszerűek, és hatékonyan növelik a bolt jövedelemtermelő képességét.
Üzletberendezés csere... Bizony az ügyfeleink nagyon sokszor fordulnak hozzánk azzal a kérdéssel, hogy mikor kell kicserélniük az üzletük berendezését. Ha más magyar üzletberendezéssel foglalkozó vállalkozást kérdeznek meg, gyakran mérlegelés nélkül egy bűvös számot kapnak válaszul, az egyedi helyzet és igények ismerete nélkül...
Tehát ellentétben más üzletberendező cégekkel, akik az ügyfeleknek általános választ adnak, általában azt válaszolom, hogy ezt a két kérdést tegyék fel maguknak. Ezek alapján lézerpontos választ kapnak arról, hogy mikor időszerű az üzletberendezés cseréje.