Termékek Menü

POP, ami nem zene, no meg a POS

Olcsó üzletberendezés blog - POP, ami nem zene, no meg a POSA POP-POS reklámmal a vásárlási döntés pillanatában találkozik a vevő, ott van a termék a szeme előtt a maga fizikai valójában.

Na de mik ezek és mire jók?

Menjünk sorban...

Mi mit jelent?

  • POS: a Point of Sales rövidítése, és az eladáshelyi reklámokat. A tényleges eladás helyére irányuló reklámokat  jelenti. (pult, pénztár)
  • POP: a Point of Purchase rövidítése, a vásárláshelyi reklámra, a vásárló döntésének helyszínére vonatkozik. (maga az üzlet)

Kinek jó ez és mire való?

  • Ezek reklámozási módszerek a nagy alapterületű, önkiszolgáló boltok elterjedésével jelentős szerephez jutottak, és elsősorban a fogyasztási cikkek értékesítésénél, azon belül is az impulzusvásárlásoknál alkalmazhatjuk jó hatásfokkal.
  • A vásárlások több mint 60%-a az eladáshelyi reklámoknak köszönhető. A POS-POP reklámanyagokat leginkább a kiskereskedelemben használják közvetlen vevőtájékoztatásra, illetve a vásárlási döntés hatásos irányítására.
  • A vásárlási döntések nagyjából 70%-a nem tervezett, és a vevő a polcok előtt dönt. Az eladáshelyi reklám eszköze elsősorban a POS anyagok széleskörű használata. A promóció, sorsolás, árleszállítás, tájékoztatás, új termék bevezetés során az instore eszköz biztosítja a forgalomnövekedést, támogatja az eladást.

POP mellett szól:

  • piacgazdaságok fogyasztóit rendkívül sok reklámimpulzus éri naponta
  • növekszik a termékek választéka
  • csökken a márkahűség
  • nagyobb az impulzusvásárlás

POS-POP eszközök funkciója:

  • figyelemfelkeltés
  • informálás
  • meggyőzés
  • emlékeztetés
  • megerősítés
  • hangulatteremtés
  • vásárlásra késztetés

Mik azok a pontok, ahol a figyelem vonzása nagyobb egy üzleten belül:

  • vitrinek
  • szemmagasságban elhelyezett termékek
  • polcsorok vége
  • ahol lelassul a vevőáramlás
  • pénztár

Üzleten belüli POP anyagok:

Mivel ezek a tárgyak közvetlen kapcsolatba kerülnek a vásárlókkal, érdeklődőkkel, és feladatuk az éppen aktuális eladandó vagy bemutatandó termék kiemelése, megjelenésükben, használhatóságukban kifogástalan minőséget kell képviselniük.

Viszont minden üzlet egyedi, különbözik a többitől. Ebből következik, hogy érdemes egyedi displayeket készíttetni. Például velünk.

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog