POP, ami nem zene, no meg a POS
A POP-POS reklámmal a vásárlási döntés pillanatában találkozik a vevő, ott van a termék a szeme előtt a maga fizikai valójában.
Na de mik ezek és mire jók?
Menjünk sorban...
Mi mit jelent?
- POS: a Point of Sales rövidítése, és az eladáshelyi reklámokat. A tényleges eladás helyére irányuló reklámokat jelenti. (pult, pénztár)
- POP: a Point of Purchase rövidítése, a vásárláshelyi reklámra, a vásárló döntésének helyszínére vonatkozik. (maga az üzlet)
Kinek jó ez és mire való?
- Ezek reklámozási módszerek a nagy alapterületű, önkiszolgáló boltok elterjedésével jelentős szerephez jutottak, és elsősorban a fogyasztási cikkek értékesítésénél, azon belül is az impulzusvásárlásoknál alkalmazhatjuk jó hatásfokkal.
- A vásárlások több mint 60%-a az eladáshelyi reklámoknak köszönhető. A POS-POP reklámanyagokat leginkább a kiskereskedelemben használják közvetlen vevőtájékoztatásra, illetve a vásárlási döntés hatásos irányítására.
- A vásárlási döntések nagyjából 70%-a nem tervezett, és a vevő a polcok előtt dönt. Az eladáshelyi reklám eszköze elsősorban a POS anyagok széleskörű használata. A promóció, sorsolás, árleszállítás, tájékoztatás, új termék bevezetés során az instore eszköz biztosítja a forgalomnövekedést, támogatja az eladást.
POP mellett szól:
- piacgazdaságok fogyasztóit rendkívül sok reklámimpulzus éri naponta
- növekszik a termékek választéka
- csökken a márkahűség
- nagyobb az impulzusvásárlás
POS-POP eszközök funkciója:
- figyelemfelkeltés
- informálás
- meggyőzés
- emlékeztetés
- megerősítés
- hangulatteremtés
- vásárlásra késztetés
Mik azok a pontok, ahol a figyelem vonzása nagyobb egy üzleten belül:
- vitrinek
- szemmagasságban elhelyezett termékek
- polcsorok vége
- ahol lelassul a vevőáramlás
- pénztár
Üzleten belüli POP anyagok:
- állvány (display)
- megállító, várakoztató tábla
- információs tábla
- mennyezetről lelógó hirdetés (attrap)
- árjelző
- polcra erősített, térben kiemelkedő kis nyomtatvány (wobbler)
- plakát, zászló, padlómatrica
- bevásárlókocsi reklám
- makettek
- termékminta
- boltberendezési tárgyak (például hűtőszekrény)
- nyitva, zárva, tolni, húzni táblák
Mivel ezek a tárgyak közvetlen kapcsolatba kerülnek a vásárlókkal, érdeklődőkkel, és feladatuk az éppen aktuális eladandó vagy bemutatandó termék kiemelése, megjelenésükben, használhatóságukban kifogástalan minőséget kell képviselniük.