A webáruházban az Ön számára is hatékony működéséhez kétféle sütit használunk.

Szükséges cookie-k
Ezek a cookie-k segítenek abban, hogy a webáruház használható és működőképes legyen, ezért ezeket nem lehet letiltani.

Marketing cookie-k
Ezek a cookie-k segítenek abban, hogy az Ön érdeklődési körének megfelelő reklámokat és termékeket jelenítsünk meg a webáruházban. Ezeket a cookie-kat le tudja tiltani, de kár lenne, mert rengeteg jó dologról maradna le.

Részletesebb információ az Adatkezelési tájékoztatónkban.

Kérjük ha egyetért, kattintson az ELFOGADOM gombra. Köszönjük!

Termékek Menü

Az optimális üzletvilágítás hogyan tesz jobb hellyé egy üzletet?

ÜzletvilágításA jó üzletvilágítás fél siker. Nyilvánvaló, hogy építészet nem létezik fény nélkül. A terek, formák, színek mind-mind csak akkor válnak érzékelhetővé, ha fényben látjuk őket. Ha pedig a fénynek ilyen alapvető szerepe van, akkor az összhatást nagyban befolyásolja a fény minősége, az üzletvilágítás módja is. Ennek ellenére gyakran találkozunk azzal, hogy a beruházások során mire a villanyszereléshez érnek, a üzletvilágításra már nem jut elegendő pénz. Hiába szép az épület, igényesek a burkolatok és a bútorok, egy rosszul megvilágított környezetben ezek nem fognak maradéktalanul érvényesülni.

A kereskedők réges-rég tudják ezt. Persze vannak a kereskedelemnek olyan területei, ahol az optimális üzletvilágítás sejtelmes félhomályt és színes fényeket jelent, de a legtöbb üzletben a természeteshez közelítő színhőmérsékletű, jó láthatóságot biztosító fényerő a legjobb választás.

Tudja miért a legjobb dolog a ledes üzletvilágítás a szeletelt kenyér óta?

Az üzlet fény nélkül olyan, mint a boltba pénz nélkül betérő ember.

A múlt század harmincas éveiben egy hazai kirakat világítási kampánynak ez volt a jelmondata: „Világítás vevőt vonz!”

Már a modern világítástechnika kezdetén ismert volt, hogy egy jó üzletvilágítás milyen kedvező hatással lehet egy bolt forgalmára. A termékek értékétől, jellegétől függően különböző mértékű kiemelő üzletvilágításokat alkalmazhatunk. Egy hipermarketre például az egységes megvilágítás jellemző, míg egy exkluzív ékszerboltban a különleges termékeket vitrinben, mint megcsodálni való múzeumi műtárgyakat jeleníthetjük meg.

Ebből is pontosan látszik, hogy a korszerű, a vásárlók számára komfortos és dekoratív bolt egyedi, speciális üzletvilágítást igényel.

Még akkor is érdemes ezt megfontolni, ha a teljes üzletet fel is kel újítani hozzá, hiszen felütötte a fejét egy új trend az üzletberendezés területén, ez pedig a minimal vagy high-end üzletberendezési stílus.

Szögezzük le már az elején: a speciális üzletvilágításnak nem az a célja hogy megtévesszük a vevőt, hanem hogy a minőségi áruk egyedi tulajdonságait magas fokon szemléltessük.

Az üzletvilágítást akkor tekinthetjük optimálisnak, ha az értékesíteni kívánt terméket vonzó módon tudjuk bemutatni a vásárlóknak, és ez az  üzletvilágítás a boltban olyan légkört teremt, ahol a vevők jól érzik magukat. A jó üzletvilágítás tehát pozitív érzelmeket képes kiváltani.

A bennünk kialakult pozitív emlékek fognak ugyanis minket arra ösztönözni, hogy az adott helyre visszatérjünk. Mivel ott egyszerűen jól éreztük magunkat. Köszönhető ez a termék, szolgáltatás minőségének, a mosolygós eladóknak, és nem utolsó sorban az üzletvilágítás által kialakított légkörnek.

Az optimális üzletvilágítás mindig egy tervezési folyamat végeredménye. Így az üzletvilágítás igazodik az eladótéri bútorozás elrendezéséhez, a belmagassághoz, a megvilágítandó termék színén és csomagolásán felül figyelembe veszi a természetes fény mennyiségét, a mennyezet-,  fal- és padlóburkolatok színét és anyagát is.

Az üzletvilágítást két felé tudjuk bontani: az általános üzletvilágítással a saját szándékunk szerint irányíthatjuk a vevőket, míg a kiemelő üzletvilágítással nagyobb figyelmet vonhatunk az értékesíteni kívánt termékekre, termékcsoportokra.

Tudta, hogy egyes - LED-del előállított - összetett fehér fények, amelyek nagyrészt kékből állnak, a  szem retinájában található melatopszinok működésére hatnak? Ezek pedig a melatonin nevű hormon termelését serkentik. Ez a hormon felel az alvás és ébrenlét egyensúlyáért, így jelenlétének fokozásával éberebb, érdeklődőbb vásárlókat kaphatunk. Kísérletek igazolták, hogy az így megvilágított üzlethelyiségekben növekszik az értékesítés mennyisége.

Jan Taminiau, holland divattervező mondta:
„A ruháim sokkal jobban néznek ki a ragyogó, tiszta fényben, és emellett az egész munkát áthatja a professzionalizmus érzése.”

Az alusínes panellel készült falakat is feldobja a jó világítás.

A polcokra szerelt led csík például nagyobb hangsúlyt ad a termékeknek, amik így kevesebb ideig lesznek a polcokon. De kiemelhetjük a kínálatunkat például világító ársínnel vagy egyéb fénytechnikai marketing eszközökkel is.

Az olyan márkák, mint a Lacoste, az üzletek polcain válnak igazán vonzóvá. A polcok fényes világítása és a színváltó kiemelő hatások személyes élményt biztosítanak, így a ruhákat a legjobb oldalukról mutatják be. Az ilyen belső térben a vásárlók is szívesebben tartózkodnak.

A vásárló a próbafülkében egyedül marad a termékkel, és fontos hogy jól nézzenek ki együtt. A belgiumi Levis üzletben ezért egy előnyös, kevés árnyékot vető üzletvilágítás üzemel. A kifinomult, dinamikus üzletvilágítás pedig az évszakokkal együtt változtatható.

Az üzlet a színpad, és a termékek a főszereplők. Ezt a Bostonian mindenkinél jobban tudja. A mennyezeti üzletvilágítás olyan hangulatot és színhőmérsékletet áraszt, amely jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a cipők szinte eladják magukat.

Ha a forgalom nem is másfélszereződik meg, már 10 százalékos bővülés is sokat jelent.

Miért érdemes ledes üzletvilágítást alkalmazni?

  • Mert az üzletvilágítás költséghatékonyabb lesz, 70-80 százalékkal csökkenthető az energiafelhasználás.
  • Mert a ledes üzletvilágítás élettartama extrém hosszú, így a karbantartás költsége is minimális. Arról nem is beszélve, hogy üzletvilágításról lévén szó, a vásárlókat zavarhatja a karbantartással járó mizéria.
  • A LED gyártók nem csak a minőség, hanem a design területén is elkényeztetnek bennünket, így bármilyen stílusú üzlethez könnyen megtalálhatja az ideális fényforrást.
  • A LED fényforrások nem teszik tönkre a termékeket, ez pedig kiemelten fontos az üzletvilágítás területén. A ledek nem bocsátanak ki UV sugarakat, így nem szívják ki az üzletben lévő termékek színét. Ráadásul a hagyományos fényforrásokhoz képest kevésbé melegednek fel, ezzel is megkímélik az árukészletet a károsodásoktól.
  • Ha üzletvilágítás céljára a kiváló minőségű fényeket kibocsátó ledeket választ, akkor a termékek vonzóbbak lesznek a vásárlók szemében.
  • A ledes üzletvilágítás modern, "menő", környezetbarát, javítja az üzlet megítélését, fokozza a vásárlók bizalmát.

A fény olyan, mint egy nyersanyag, amelyet gondos tervezéssel kell úgy alakítani, irányítani, hogy az adott környezetben az a legideálisabb komfortérzetet hozza létre. Egy csupasz izzó adhat ugyan elegendő fényt egy boltban, de a minden irányban szóródó fény és a káprázás miatt nem fogunk sokáig ott tartózkodni. A fényt meg kell szelídíteni.

A világítástechnika nem csupán fotonokról és lux értékekről szól. A fent leírtak végső soron mind értünk, emberekért vannak. A jó bolt megvalósuláshoz pedig emberek összehangolt munkájára van szükség.

A megrendelő, az ügyfél igényeit meg kell ismerni, a szakági tervezőkkel le kell ülni, és egyeztetni a tervezés különböző fázisaiban, a szerelők rendelkezésére kell bocsátani a szükséges segédleteket… A projekt sikeressége gyakorlatilag a hatékony kommunikáción, a partneri együttműködésen múlik. Az üzleti szempontokon túl érdemes azt is meglátni, hogy ha a másik ember érdekeit is szem előtt tartjuk, az minden résztvevő javát fogja szolgálni. A siker kulcsa az együttműködés.

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog