Termékek Menü

Mad Max: A harag útja - avagy hogyan NE viselkedj a vevőddel

Szegény magyar kisvállalkozó nyaralásra adja a fejét és kinéz egy szimpatikusnak tűnő tengerparti várost az itáliai félsziget legalján.

Mivel a repülőtértől kb. 40 km-re foglaltunk szállást, így körülnéztünk, hogyan lehet a legegyszerűbben eljutni a szállodába. Rövid olasz “nyelvtanfolyam” után kiderült, hogy 2 busszal, de ebből az egyik ilyen későn már nem jár, úgyhogy marad a taxi. A hotel oldalán leírták a reptértől való pontos távolságot és az út átlagos költségét (40 EUR).

Repülőnk este 10 óra után landolt Bari repülőterén, ahol megkerestük a taxiállomást. Egy hatalmas termetű olasz taxist fogtunk ki aki természetesen csak anyanyelvén kommunikált. Miután megmutattuk a szálloda visszaigazolását (rajta pontos névvel és címmel), vad rohangálásba kezdett és a mögötte álló taxisoktól kért segítséget az utat illetően. Nagy vigyorogva visszajött, hogy 50 EUR lesz az út. Hiába magyaráztam, hogy csak ennyi kilométer távolság és milyen rövid időt vesz igénybe, próbálkozásaimat látszólag nem akarta megérteni.

Mindegy - gondoltam magamban - 10 EUR nem a világ, inkább menjünk, mert fáradtak voltunk. Taxisunk a fél órás út közben folyamatosan úgy viselkedett, mintha ő tenne szívességet, hogy elvisz minket. Nem kötötte be magát, folyamatosan káromkodott, dudált az előtte lassan haladó autósokra és az ötvenes tábláknál stabilan 100-120-szal száguldott (tipikus olasz vezetési stílus. :-) Többször telefonált vezetés közben és egész úton a körmét rágta olyan pózban, mintha ki akarna esni az ülésből.

A 4 csillagos tengerparti szállodánkat név szerint nem ismerte és állandóan csak “kemping”-nek hívta, majd kirakott a bejárat előtt a legnagyobb forgalom közepén. Számlát természetesen nem adott, de még a taxiórát sem kapcsolta be az út során.

Mi jó turistához méltóan megköszöntük az utat mire ő búcsúzóul a kezünkbe nyomott egy névjegyet, hogy bármikor nyugodtan hívjuk őt.

Természetesen csak az első kukáig cipeltem a névjegyét és jól megjegyeztem magamnak a “PÉLDÁS” vevőkezelés dél-európai mintapéldáját…

Ha neked is van hasonló tapasztalatod, akár itthon, vagy külföldön, jó vagy akár rossz, várjuk a történeteket, hozzászólásokat!

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog