A webáruházban az Ön számára is hatékony működéséhez kétféle sütit használunk.

Szükséges cookie-k
Ezek a cookie-k segítenek abban, hogy a webáruház használható és működőképes legyen, ezért ezeket nem lehet letiltani.

Marketing cookie-k
Ezek a cookie-k segítenek abban, hogy az Ön érdeklődési körének megfelelő reklámokat és termékeket jelenítsünk meg a webáruházban. Ezeket a cookie-kat le tudja tiltani, de kár lenne, mert rengeteg jó dologról maradna le.

Részletesebb információ az Adatkezelési tájékoztatónkban.

Kérjük ha egyetért, kattintson az ELFOGADOM gombra. Köszönjük!

Termékek Menü

Hogyan irányíthatom a vevőt a boltomban?

Olcsó üzletberendezés blog - Hogyan irányíthatom a vevőt a boltomban?Áruk kihelyezése az árucsoportra jellemző árutároló eszközökre

Az áruk értékesítésre való előkészítésének utolsó szakasza az áruk kihelyezése az eladótérbe. A vásárlás sikerességét jelentősen befolyásolja az áruk eladótéri elhelyezése, amivel a vevő vásárlási útja is irányítható.

Az áruk eladótéri elhelyezésekor figyelembe kell venni:

  • az áru jellegét, csomagolását,

  • az alkalmazott értékesítési módot,

  • az áru keresettségét, ismertségét,

  • a kereskedelmi vállalkozás üzletpolitikai célkitűzéseit,

  • munkaszervezési és vevőkényelmi szempontokat,

  • az áru minőségének védelmét,

  • vagyonvédelmi szempontokat.

A ruházati termékek eladótéri elhelyezésének szempontjai:

A konfekció-, kötöttáru- és divatárutermékeket leggyakrabban nyitott pályás önkiszolgáló értékesítéssel forgalmazzák. Az árucsoportokat szigetszerűen helyezik el az eladótérben.

  • Az áruszigeteket úgy alakítják ki, hogy külön kerülnek elhelyezésre a női, férfi, gyermek termékek, célszerűbb, ha még a lányka és fiú termékeket is el tudják választani egymástól.

  • A termékeket fajtánként helyezzük el, és ezen belül méret szerint csoportosítjuk őket. Például egy sztenderen helyezzük el a női blúzok választékát, méret szerint csoportosítva. Előnye, hogy a vásárló könnyen megtalálja a keresett terméket.

  • Elterjedt a színek szerinti árukihelyezés is. Például a női osztályon egy sztenderen helyezik el a színben egymáshoz illő termékeket: blúzt, szoknyát, blézert, nadrágot stb. Előnye, hogy ízlésformáló és a vásárlók impulzív vásárlásait ösztönzi.

  • A kiegészítő termékeket célszerű az alaptermék közelében elhelyezni. Például blúz, blézer mellé sálat, övet, díszzsebkendőt, táskát stb.

  • A sztender elején meg is jeleníthetjük a kiegészítő termékekkel „feldíszített” terméket. Például blézer gallérja alá elhelyezhetünk egy sálat. A mögötte található ugyanolyan „csupasz” blézer már nem is olyan szép.

  • Az eladótérben érdemes egy-két próbababát elhelyezni, és az üzletpolitikai döntéseknek megfelelően felöltöztetni. A bábun látott termékek a valóságnak megfelelően mutatják be a termékeket, ezért erős a vásárlásösztönző hatásuk. A babákat állítsuk a vevőáramlási útvonalra úgy, hogy a vásárlónak szembefordulva álljanak. De hatásos lehet hagyományos értékesítésnél is egy felöltöztetett félbábút (torzót) elhelyezni a pulton, vagy egy-egy harisnyát, harisnyanadrágot egy harisnyalábon bemutatni.

  • A sztenderekre történő áruelhelyezésnél figyeljünk a vevőáramlási útvonalra. A felakasztott ruhák minden esetben a vevőkkel szembefordulva „fogadják” a vásárlókat.

  • Ügyeljünk az esztétikus árukihelyezésre, a rendre, azonban kerülni kell a katonás rendet, mert ez visszatarthatja a vásárlót a válogatástól. (Például beujjazott öltönysorhoz nem mer hozzányúlni a vásárló.)

  • Az árutároló berendezések árubőséget tükrözzenek, de ne legyenek túlzsúfolva, a termékek könnyedén levehetők és visszahelyezhetők legyenek.

  • A polcokon elhelyezendő termékeket hajtogassuk össze. Az egymás tetejére kerülő áruknál figyeljünk arra, hogy az „oszlopok” azonos szélességűek legyenek. Hajtogatott állapotban is tetszetős képet mutassanak.

  • A nagy értékű termékeket a pénztár közelében, vagy jól látható helyre kell elhelyezni.

  • A próbafülkék előtt megfelelő helyet kell biztosítani a kényelmes várakozás és jó átláthatóság érdekében.

  • Az árutároló berendezéseket úgy helyezzük el, hogy kényelmes vásárlást biztosítsanak, könnyen elérhető, levehető legyen a termék, valamint balesetvédelmi, és vagyonvédelmi szempontok is érvényesüljenek.

Az üzlettérben való áruelhelyezés előtt ne feledkezzünk meg a tárolóberendezések tisztításáról sem! A takarítási rendben meghatározottak szerint mossuk le az állványokat, polcokat. Ne feledkezzünk meg a szárazra törlésükről sem, hiszen a ruházati termékek fokozottan érzékenyek a nedvességre.

A termékeket nyitva tartás előtt, vagy zárás után szükség szerint ruhakefével tisztítsuk le.

Egyes áruféleségek árukihelyezésének speciális szabályai:

  • Kalapok elhelyezése: A kalapokat nem méret szerint szortírozva kell elhelyezni! Fontos szabály, hogy az azonos fazonú kalapokat növekvő méret szerint tegyük egymásra és így tároljuk, mivel az azonos méreteknél nedvesség hatására a kalap formája torzulhat, illetve kitágulhat.

  • Harisnyanadrágok: A vékony szálú harisnyák, harisnyanadrágok hosszú ideig való tárolás következtében „morzsá” válhatnak. Ez azt jelenti, hogy ha huzamosabb ideig tároljuk őket, akkor rugalmasságukat elveszítik, ezért az első használatkor szétmállik, felfut. Árukihelyezésnél a fifo elvet kell követni (először be, először ki). Figyelnünk kell arra, hogy a régebben beérkezett termékeket helyezzük ki az eladótérbe, és az újonnan beérkezett szállítmány kerüljön a raktárba.

  • Bőröndös áruk tárolása: A bőröndös árukat minden esetben selyempapírral kell kibélelni és így tárolni, hogy a formáját megőrizze. A valódi bőrből készült termékeknél figyelni kell arra, hogy az azonos színűek kerüljenek egymás mellé, mivel ellenkező esetben átszínezhetik egymást.

A boltok árubemutató eszközei

  • Faliállványok, sztenderek, falikarok: ezt az állványfajtát a fal mellé helyezik, így egy oldalról tölthető fel áruval.

  • Középállványok, sztenderek, gondolák: a bolt belső részeibe helyezik őket, és mindkét oldalról feltölthetők.

  • Speciális árutároló berendezések: forgatható körállvány, 3-4 ágú ruhatároló sztender, spirálállvány, nyakkendőállvány, kalapállvány stb.

  • Pultok: az apróbb szaktanácsadást igénylő termékek értékesítésére:

    • üvegezett pultok,

    • angolfiókos pult: lefelé növekvő méretű fiókkal ellátva,

    • telepult: zárt tetejű eladóasztalok.

  • Tükrök: falra szerelhető, döntött álló tükör, billenő tükör – a termékek élethű bemutatására.

 

A jó tárolóberendezés jellemzői:

  • könnyen mozgatható, akár gördíthető,

  • variálható: állítható magasságú,

  • egymásba építhető, szétszedhető,

  • a bolt bármely részén felállítható,

  • könnyen tisztítható.

Vége?

Tehát a ruházati árucsoporton belül a konfekció-, kötöttáru- és divatárutermékek értékesítésre történő előkészítésének műveletei a következők:

  1. az áruk szükség szerinti kicsomagolása, kisebb javítások elvégzése, vasalása, hajtogatása, vállfázása,

  2. a termékeken lévő bevarrt és függő árucímke meglétének, valamint annak tartalmának ellenőrzése,

  3. a fogyasztói ár feltüntetése,

  4. az árucímkék elhelyezése a termékeken,

  5. áruvédelmi címkék elhelyezése a termékeken,

  6. áruk kihelyezése az árucsoportra jellemző árutároló eszközökre.

Nos, ha ezekre odafigyelt volna az üzletvezető, akkor nem hallottam volna ilyen kínos beszélgetést.

Ja, és a 7. feladat? Természetesen az értékesítés.

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog