5 tipp, és a vevő többet vásárol
Vannak ökölszabályok, amiket a saját érdekében a kasszánál mindenképp be kell tartson. De csak akkor, ha valóban egy kimagaslóan teljesítő üzletet szeretne magának.
1. Adjon vásárlóknak elég helyet, hogy kényelmesen be tudják fejezni a vásárlást Ez azt jelenti, hogy a vevőknek például ne a kasszánál kelljen a pultra tenni a táskájukat a pakoláshoz. Érdemes a hely adottságainak megfelelő, egyedi pultot készíttetni. Akár velünk is.
2. Tegyen ki display állványt, ha azt szeretné, hogy a várakozó vásárlók még itt is vegyenek valamit az unatkozás helyett.
3. Ellenőrizze, hogy a kiírások barátságosak, és nem kezdődik mindegyik a „Ne”, „Nem” és „Tilos” szavakkal.
4. Töltse fel a pultot impulzus vásárlásra serkentő termékekkel. Ismerős?
– Anyu, kaphatok egy labdát?
– Nem.
– Anyu, kaphatok egy labdát?
– Nem!
– Anyu, kaphatok egy labdát?
– Csend legyen! Milyen színűt kérsz?
5. A vevők, főleg a férfiak gyakran elfelejtenek apróságokat. Érdemes tehát bekészíteni és megkérdezni: „Mindent megtalált, amit keresett?”. És ha az ügyfél azt mondja: „Nem, elfelejtettem a valamit, de majd legközelebb...”, akkor a pénztáros egyszerűen elérheti a pult alatt, és már teheti is a többi termék mellé.
Melyiket csinálja meg még ma?