A webáruházban az Ön számára is hatékony működéséhez kétféle sütit használunk.

Szükséges cookie-k
Ezek a cookie-k segítenek abban, hogy a webáruház használható és működőképes legyen, ezért ezeket nem lehet letiltani.

Marketing cookie-k
Ezek a cookie-k segítenek abban, hogy az Ön érdeklődési körének megfelelő reklámokat és termékeket jelenítsünk meg a webáruházban. Ezeket a cookie-kat le tudja tiltani, de kár lenne, mert rengeteg jó dologról maradna le.

Részletesebb információ az Adatkezelési tájékoztatónkban.

Kérjük ha egyetért, kattintson az ELFOGADOM gombra. Köszönjük!

Termékek Menü

10 hiba amit mindenképpen kerülj el display vásárlásakor

Legyen egységes koncepció és terv

Ezek nélkül eszedbe se jusson display-t rendelni, mert a projekt eleve kudarcra van ítélve! Sokféle termékkel, ötlettel kerestek már meg bennünket, de ahol ez az előre gondolkozás hiányzott, ott szinte biztosan nem lett sikertörténet a termékkihelyezés vége. Elengedhetetlen jó előre felmérni az üzleteket (helyszíneket), ahová displayek kerülnek és ez alapján dönteni a kialakításról, méretről, formáról, színről.

Hova helyezzem ki? Pultra, falra, földre?

A display elhelyezését a termékek jellemzői határozzák meg, illetve függ a forgalmazó által felkínált helytől.

A pénztárhoz, eladópultra való kihelyezés a kis értékű kiegészítők, alkatrészek számára a legkedvezőbb, hiszen itt a fizetés előtt várakozás közben jut eszünkbe, hogy kifogyott a zseblámpából az elem, vagy jó lenne egy csomag rágó, esetleg egy csoki, netán üdítő. Innen általában impulzus jelleggel (hirtelen, előre nem átgondolt vásárlói döntéssel) teszünk kosarunkba a gyakran használt, de nagyobb árrésű termékekből.

Falra szerelhető displayt a nagyobb szín- és méretválasztékkal rendelkező termékek esetén alkalmazunk, ahol fontos, hogy egyszerre lássa a vásárló a teljes kínálatot.

Földre helyezhető álló, vagy guruló displaynél a fő szempont a körbejárhatóság, vagy elforgathatóság, hiszen itt több irányból is érkezhet a vásárló és el tud időzni a termékek válogatásával.

Prototípus

Egyedi display megrendelésekor prototípus gyártására azért van szükség, hogy a display “élesben”, áruval felpakolva is kipróbálható legyen. Az esetleges tervezési, vagy konstrukciós hibák ilyenkor még gyorsan és kis költséggel javíthatók. Fontos tudni, hogy a prototípus legyártása lényegesen több időt és energiát emészt fel a sorozatgyártásban készülő displayeknél, ezért magasabb a bekerülési költsége. Ezt az első alkalommal számított felárat a sorozatgyártás esetén természetesen jóváírjuk.

Kis mennyiség vs. sorozatgyártás

Ugye mindenki elfogadja (netán elvárja) hogy ha valamiből több darabot vásárol, kedvezőbb árat kap rá? Nincs ez másként a displayeknél sem. Ha nagyobb darabszámra kapunk megrendelést, mi is kedvezőbb árakat tudunk kiharcolni alapanyag beszállítóinknál. Fontos azonban, hogy a kedvezmény alapja az egyszeri rendelési érték, vagyis ha egyszerre vesz valaki 200 db-ot, jobb árat fog kapni, mint ha 10 alkalommal visz el 20-20 darabot ugyanabból a termékből.

Gyártási határidő? TEGNAPRA KELL!

Ugye ismerős a fenti mondat? Elkésett projekteknél, lejárt határidejű munkáknál sokszor előfordul, hogy a kivitelezőnek kell behoznia a lemaradást. Természetesen mindenki megteszi a legtöbbet, amit tud, de egy idő után már nincs kit hátrébb sorolni. A “jó munkához idő kell” tartja az ismert közmondás, ami itt is megállja a helyét. Gondolkodjunk előre, tervezzük meg a folyamatokat a hozzájuk szükséges határidőkkel és akkor biztosan nem érhet bennünket meglepetés.

Nincs szortiment* a termékből, amit kihelyeznék

Több korábbi munkánk tapasztalataiból megtanultuk, hogy mindig kérjünk mintadarabokat a displayre kihelyezendő termékekből. Számos olyan kellemetlen szituációban volt már részünk ahol hibásan megadott termék, vagy csomagolási méret miatt kellett újra gyártani a speciális displayeket, mert már csak az üzletben derült ki, hogy nem fér bele a termék. Mennyivel olcsóbb s egyszerűbb előre egyeztetni mindezeket, mint utólag extra költségek árán, kapkodva helyrehozni a hibákat.

*Szortiment: választék, árukészlet, kínálat, amely itt az összes méretű, az adott displayre kihelyezendő árukat jelenti

A display mérete nem passzol a termék méretéhez

Egyedi display gyártásánál (ha van rá mód) mindig törekedjünk, hogy a tartó mérete illeszkedjen a termék méretéhez és csomagolásához, ne fordítva. Ugyanakkor gyakran előfordul, hogy az újragyártáskor már más a termék mérete és a displaynek ehhez is kell alkalmazkodnia. Ilyen esetekre kiváló megoldás a variálható akasztós termék display, ahol egy mozdulattal átrakhatjuk az akasztókat új helyükre.

A display nem passzol a helyszínhez

Számtalan alkalommal láttunk már rossz példát a kihelyezésre. Benzinkutak shopjaiban a pénztárpulton láttunk legutóbb olyan kulcstartó displayt, amely körbe forgatható volt. Ez a display tökéletesen alkalmatlan az ilyen körülmények közé, ugyanis a pénztárak környéke tömve van az ehhez hasonló állványokkal, ami azt eredményezi, hogy nincs elég hely a körbefogatásához. A másik ok amiért rossz választás, hogy a forgó displayen való válogatáshoz idő kell, a benzinkutak pénztáránál pedig az ember állandóan rohan és általában mögöttünk is nagyon siető ügyfelek állnak, akik miatt nem tudunk a pult előtt időzni. Ilyen helyen - ahol néhány másodperc alatt döntünk az impulzus vásárlásról - egy gyorsan áttekinthető egyszerű displayre van szükség.

A külső és belső méret nem egyezik meg

Sokan elkövetik azt a hibát hogy összeadják a kihelyezendő termékek (pl. újság, képeslap, stb.) méreteit és azt már a kész display méretének kalkulálják. Ilyenkor elfelejtik, hogy annak a férőhelynek, “zsebnek”* is van néhány milliméteret anyagvastagsága. Ez egy darabnál elhanyagolható, de például 20 férőhelynél már 4-6 cm is lehet az anyag. Azt se felejtsük el, hogy egy-egy tartónál legalább 8-10 mm-t is rá kell hagyni a termékre, hogy az kényelmesen kivehető és visszatehető legyen. Találkoztunk már olyan rosszul legyártott, színes kartonpapírok kihelyezésére szolgáló display-el, ahol az A4-es lap méretére csak 1-2 millimétert hagytak rá. A lapokat nagy nehezen be lehetett préselni feltöltéskor, de amikor az üzletben a vevő próbálja meg kihúzni majd visszatenni a lapot a helyére sokszor megtöri, meghajtja a szélét, ezzel kárt téve a termékben.

*zseb: egy olyan férőhely amely általában 3 oldalon fogja körbe a terméket (pl. farzseb a nadrágon). Leggyakrabban képeslapok, újságok, kiadványok kihelyezésénél használják a dislayeken.

Feleslegesen vastag, vagy vékony anyagfelhasználás

Itt fontos már előre tisztázni a displayre felpakolni kívánt termékek súlyát és mennyiségét. Ha felültervezzük a súlyokat, akkor túl vastag, nehéz és drága displayt kapunk, ha alultervezzük, akkor pedig előfordulhat, hogy nem lesz stabil a és lehajlik a terméket tartó szerkezet! Kampós (tüskés)* kihelyezés esetén mindig tartsuk szem előtt hogy minél hosszabb az árutartó, annál jobban fog a vége meghajolni a súly hatására.

*Kampó, vagy tüske: olyan általában vékony fém árutartó rúd, amely a terméket, vagy a csomagolást ráhúzva tartja.  

 

Saját méréseink alapján egy 4 mm vastag 10 cm hosszú kampó teherbírása (a legvégén mérve) több, mint 10 kg, míg egy 30 cm-es kampó már 2 kg súlynál is annyira meghajolhat, hogy a kihelyezett termékek előre csúsznak.

 

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog