A böngészési élmény fokozása, a személyre szabott hirdetések vagy tartalmak megjelenítése, valamint a forgalom elemzése érdekében sütiket (cookie) használunk. A "Mindent elfogadok" gombra kattintva hozzájárulhat a sütik használatához.
Termékek Menü

10 hiba amit mindenképpen kerülj el display vásárlásakor

Legyen egységes koncepció és terv

Ezek nélkül eszedbe se jusson display-t rendelni, mert a projekt eleve kudarcra van ítélve! Sokféle termékkel, ötlettel kerestek már meg bennünket, de ahol ez az előre gondolkozás hiányzott, ott szinte biztosan nem lett sikertörténet a termékkihelyezés vége. Elengedhetetlen jó előre felmérni az üzleteket (helyszíneket), ahová displayek kerülnek és ez alapján dönteni a kialakításról, méretről, formáról, színről.

Hova helyezzem ki? Pultra, falra, földre?

A display elhelyezését a termékek jellemzői határozzák meg, illetve függ a forgalmazó által felkínált helytől.

A pénztárhoz, eladópultra való kihelyezés a kis értékű kiegészítők, alkatrészek számára a legkedvezőbb, hiszen itt a fizetés előtt várakozás közben jut eszünkbe, hogy kifogyott a zseblámpából az elem, vagy jó lenne egy csomag rágó, esetleg egy csoki, netán üdítő. Innen általában impulzus jelleggel (hirtelen, előre nem átgondolt vásárlói döntéssel) teszünk kosarunkba a gyakran használt, de nagyobb árrésű termékekből.

Falra szerelhető displayt a nagyobb szín- és méretválasztékkal rendelkező termékek esetén alkalmazunk, ahol fontos, hogy egyszerre lássa a vásárló a teljes kínálatot.

Földre helyezhető álló, vagy guruló displaynél a fő szempont a körbejárhatóság, vagy elforgathatóság, hiszen itt több irányból is érkezhet a vásárló és el tud időzni a termékek válogatásával.

Prototípus

Egyedi display megrendelésekor prototípus gyártására azért van szükség, hogy a display “élesben”, áruval felpakolva is kipróbálható legyen. Az esetleges tervezési, vagy konstrukciós hibák ilyenkor még gyorsan és kis költséggel javíthatók. Fontos tudni, hogy a prototípus legyártása lényegesen több időt és energiát emészt fel a sorozatgyártásban készülő displayeknél, ezért magasabb a bekerülési költsége. Ezt az első alkalommal számított felárat a sorozatgyártás esetén természetesen jóváírjuk.

Kis mennyiség vs. sorozatgyártás

Ugye mindenki elfogadja (netán elvárja) hogy ha valamiből több darabot vásárol, kedvezőbb árat kap rá? Nincs ez másként a displayeknél sem. Ha nagyobb darabszámra kapunk megrendelést, mi is kedvezőbb árakat tudunk kiharcolni alapanyag beszállítóinknál. Fontos azonban, hogy a kedvezmény alapja az egyszeri rendelési érték, vagyis ha egyszerre vesz valaki 200 db-ot, jobb árat fog kapni, mint ha 10 alkalommal visz el 20-20 darabot ugyanabból a termékből.

Gyártási határidő? TEGNAPRA KELL!

Ugye ismerős a fenti mondat? Elkésett projekteknél, lejárt határidejű munkáknál sokszor előfordul, hogy a kivitelezőnek kell behoznia a lemaradást. Természetesen mindenki megteszi a legtöbbet, amit tud, de egy idő után már nincs kit hátrébb sorolni. A “jó munkához idő kell” tartja az ismert közmondás, ami itt is megállja a helyét. Gondolkodjunk előre, tervezzük meg a folyamatokat a hozzájuk szükséges határidőkkel és akkor biztosan nem érhet bennünket meglepetés.

Nincs szortiment* a termékből, amit kihelyeznék

Több korábbi munkánk tapasztalataiból megtanultuk, hogy mindig kérjünk mintadarabokat a displayre kihelyezendő termékekből. Számos olyan kellemetlen szituációban volt már részünk ahol hibásan megadott termék, vagy csomagolási méret miatt kellett újra gyártani a speciális displayeket, mert már csak az üzletben derült ki, hogy nem fér bele a termék. Mennyivel olcsóbb s egyszerűbb előre egyeztetni mindezeket, mint utólag extra költségek árán, kapkodva helyrehozni a hibákat.

*Szortiment: választék, árukészlet, kínálat, amely itt az összes méretű, az adott displayre kihelyezendő árukat jelenti

A display mérete nem passzol a termék méretéhez

Egyedi display gyártásánál (ha van rá mód) mindig törekedjünk, hogy a tartó mérete illeszkedjen a termék méretéhez és csomagolásához, ne fordítva. Ugyanakkor gyakran előfordul, hogy az újragyártáskor már más a termék mérete és a displaynek ehhez is kell alkalmazkodnia. Ilyen esetekre kiváló megoldás a variálható akasztós termék display, ahol egy mozdulattal átrakhatjuk az akasztókat új helyükre.

A display nem passzol a helyszínhez

Számtalan alkalommal láttunk már rossz példát a kihelyezésre. Benzinkutak shopjaiban a pénztárpulton láttunk legutóbb olyan kulcstartó displayt, amely körbe forgatható volt. Ez a display tökéletesen alkalmatlan az ilyen körülmények közé, ugyanis a pénztárak környéke tömve van az ehhez hasonló állványokkal, ami azt eredményezi, hogy nincs elég hely a körbefogatásához. A másik ok amiért rossz választás, hogy a forgó displayen való válogatáshoz idő kell, a benzinkutak pénztáránál pedig az ember állandóan rohan és általában mögöttünk is nagyon siető ügyfelek állnak, akik miatt nem tudunk a pult előtt időzni. Ilyen helyen - ahol néhány másodperc alatt döntünk az impulzus vásárlásról - egy gyorsan áttekinthető egyszerű displayre van szükség.

A külső és belső méret nem egyezik meg

Sokan elkövetik azt a hibát hogy összeadják a kihelyezendő termékek (pl. újság, képeslap, stb.) méreteit és azt már a kész display méretének kalkulálják. Ilyenkor elfelejtik, hogy annak a férőhelynek, “zsebnek”* is van néhány milliméteret anyagvastagsága. Ez egy darabnál elhanyagolható, de például 20 férőhelynél már 4-6 cm is lehet az anyag. Azt se felejtsük el, hogy egy-egy tartónál legalább 8-10 mm-t is rá kell hagyni a termékre, hogy az kényelmesen kivehető és visszatehető legyen. Találkoztunk már olyan rosszul legyártott, színes kartonpapírok kihelyezésére szolgáló display-el, ahol az A4-es lap méretére csak 1-2 millimétert hagytak rá. A lapokat nagy nehezen be lehetett préselni feltöltéskor, de amikor az üzletben a vevő próbálja meg kihúzni majd visszatenni a lapot a helyére sokszor megtöri, meghajtja a szélét, ezzel kárt téve a termékben.

*zseb: egy olyan férőhely amely általában 3 oldalon fogja körbe a terméket (pl. farzseb a nadrágon). Leggyakrabban képeslapok, újságok, kiadványok kihelyezésénél használják a dislayeken.

Feleslegesen vastag, vagy vékony anyagfelhasználás

Itt fontos már előre tisztázni a displayre felpakolni kívánt termékek súlyát és mennyiségét. Ha felültervezzük a súlyokat, akkor túl vastag, nehéz és drága displayt kapunk, ha alultervezzük, akkor pedig előfordulhat, hogy nem lesz stabil a és lehajlik a terméket tartó szerkezet! Kampós (tüskés)* kihelyezés esetén mindig tartsuk szem előtt hogy minél hosszabb az árutartó, annál jobban fog a vége meghajolni a súly hatására.

*Kampó, vagy tüske: olyan általában vékony fém árutartó rúd, amely a terméket, vagy a csomagolást ráhúzva tartja.  

 

Saját méréseink alapján egy 4 mm vastag 10 cm hosszú kampó teherbírása (a legvégén mérve) több, mint 10 kg, míg egy 30 cm-es kampó már 2 kg súlynál is annyira meghajolhat, hogy a kihelyezett termékek előre csúsznak.

 

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog