Termékek Menü

(M)Ár minálunk babám - Mire kell figyelni ruházati termékek árazásánál?

Olcsó üzletberendezés blog - ÁrcimkeA ruházati termékek árának feltüntetése

A kereskedelmi egységeknek kötelező jól láthatóan feltüntetni a termékek fogyasztói árát. A fogyasztóvédelmi törvény szerint:

  • az ár feltüntetése a forgalmazó feladata

  • a fogyasztót írásban tájékoztatni kell a megvételre kínált termék eladási áráról és egységáráról!

  • az eladási árat, az egységárat egyértelműen, könnyen azonosíthatóan és tisztán olvashatóan kell feltüntetni!

  • az eladási árat és az egységárat a Magyar Köztársaság törvényes fizetőeszközében kifejezve kell feltüntetni!

  • a termék eladási áraként és egységáraként a fogyasztó által ténylegesen fizetendő árat kell feltüntetni (bruttó ár)! (A nettó ár+áfa árfeltüntetés hibás.)

  • az árcédulát úgy kell elhelyezni a termék csomagolásán, hogy ne takarjon el egyéb fontos információkat!

A ruházati termékeknél az ár feltüntetésének sajátosságai:

Egyedi árfeltüntetés a terméken: Önkiszolgáló értékesítésnél, vállfázott ruházati termékeken célszerű legalább két helyen elhelyezni az árat.

  • A termék eredeti bevarrt címkéjének hátoldalán és a függőcímkén jól láthatóan. Ha a bevarrt címke nem alkalmas árfeltüntetésre, akkor a hátoldalára ragaszthatunk árcímkét, vagy a termék belsőzseb-bélésébe helyezzük el az árazócímkét.

  • A termék csomagolásán: Ha a termékeket csomagoltan hozzuk forgalomba, akkor a termék csomagolásának hátoldalán helyezzük el az árazócímkét. Például férfi ing, zokni, harisnya stb.

  • Külön ártáblákon feltüntetve nagy betűkkel, számokkal a termék mellett (neve, ára), például akciós termékeknél. Az egyedi árazást azonban ekkor is alkalmazni kell!

Kiegészítő termékkel együtt forgalmazott ruházat árjelzése:

Itt is a ténylegesen fizetendő árat kell feltüntetni a terméken. Azonban a termékcímkén jelölni kell, hogy a kiegészítő a ruházat tartozéka, ezért nem kell érte külön árat fizetni. Például tartozék lehet a vállfa, öltönyzsák, öv, sál, nyaklánc stb.

Árváltozás

Egy terméken csak egyféle árat szabad feltüntetni. Több ár esetén mindig az alacsonyabb árat kell a fogyasztónak megfizetnie. Tehát a termékek átárazásakor figyelni kell arra, hogy a ruházati termékeknél ne csak egyik helyen írjuk át az árat, hanem mindkét helyen!

Akciós termékek árazása

Az akciós termékekre is vonatkozik, hogy a ténylegesen fizetendő árat kell feltüntetni!

Ennek megfelelően hibás az a gyakorlat, amelyben csak az eredeti, kedvezmény nélküli eladási árat és az árkedvezményt adják meg százalékban vagy konkrét összegben.

A fogyasztói árnak és a számítógépes rendszerben nyilvántartott árnak egyeznie kell.

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog