A webáruházban az Ön számára is hatékony működéséhez kétféle sütit használunk.

Szükséges cookie-k
Ezek a cookie-k segítenek abban, hogy a webáruház használható és működőképes legyen, ezért ezeket nem lehet letiltani.

Marketing cookie-k
Ezek a cookie-k segítenek abban, hogy az Ön érdeklődési körének megfelelő reklámokat és termékeket jelenítsünk meg a webáruházban. Ezeket a cookie-kat le tudja tiltani, de kár lenne, mert rengeteg jó dologról maradna le.

Részletesebb információ az Adatkezelési tájékoztatónkban.

Kérjük ha egyetért, kattintson az ELFOGADOM gombra. Köszönjük!

Termékek Menü

(M)Ár minálunk babám - Mire kell figyelni ruházati termékek árazásánál?

Olcsó üzletberendezés blog - ÁrcimkeA ruházati termékek árának feltüntetése

A kereskedelmi egységeknek kötelező jól láthatóan feltüntetni a termékek fogyasztói árát. A fogyasztóvédelmi törvény szerint:

  • az ár feltüntetése a forgalmazó feladata

  • a fogyasztót írásban tájékoztatni kell a megvételre kínált termék eladási áráról és egységáráról!

  • az eladási árat, az egységárat egyértelműen, könnyen azonosíthatóan és tisztán olvashatóan kell feltüntetni!

  • az eladási árat és az egységárat a Magyar Köztársaság törvényes fizetőeszközében kifejezve kell feltüntetni!

  • a termék eladási áraként és egységáraként a fogyasztó által ténylegesen fizetendő árat kell feltüntetni (bruttó ár)! (A nettó ár+áfa árfeltüntetés hibás.)

  • az árcédulát úgy kell elhelyezni a termék csomagolásán, hogy ne takarjon el egyéb fontos információkat!

A ruházati termékeknél az ár feltüntetésének sajátosságai:

Egyedi árfeltüntetés a terméken: Önkiszolgáló értékesítésnél, vállfázott ruházati termékeken célszerű legalább két helyen elhelyezni az árat.

  • A termék eredeti bevarrt címkéjének hátoldalán és a függőcímkén jól láthatóan. Ha a bevarrt címke nem alkalmas árfeltüntetésre, akkor a hátoldalára ragaszthatunk árcímkét, vagy a termék belsőzseb-bélésébe helyezzük el az árazócímkét.

  • A termék csomagolásán: Ha a termékeket csomagoltan hozzuk forgalomba, akkor a termék csomagolásának hátoldalán helyezzük el az árazócímkét. Például férfi ing, zokni, harisnya stb.

  • Külön ártáblákon feltüntetve nagy betűkkel, számokkal a termék mellett (neve, ára), például akciós termékeknél. Az egyedi árazást azonban ekkor is alkalmazni kell!

Kiegészítő termékkel együtt forgalmazott ruházat árjelzése:

Itt is a ténylegesen fizetendő árat kell feltüntetni a terméken. Azonban a termékcímkén jelölni kell, hogy a kiegészítő a ruházat tartozéka, ezért nem kell érte külön árat fizetni. Például tartozék lehet a vállfa, öltönyzsák, öv, sál, nyaklánc stb.

Árváltozás

Egy terméken csak egyféle árat szabad feltüntetni. Több ár esetén mindig az alacsonyabb árat kell a fogyasztónak megfizetnie. Tehát a termékek átárazásakor figyelni kell arra, hogy a ruházati termékeknél ne csak egyik helyen írjuk át az árat, hanem mindkét helyen!

Akciós termékek árazása

Az akciós termékekre is vonatkozik, hogy a ténylegesen fizetendő árat kell feltüntetni!

Ennek megfelelően hibás az a gyakorlat, amelyben csak az eredeti, kedvezmény nélküli eladási árat és az árkedvezményt adják meg százalékban vagy konkrét összegben.

A fogyasztói árnak és a számítógépes rendszerben nyilvántartott árnak egyeznie kell.

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog