A webáruházban az Ön számára is hatékony működéséhez kétféle sütit használunk.

Szükséges cookie-k
Ezek a cookie-k segítenek abban, hogy a webáruház használható és működőképes legyen, ezért ezeket nem lehet letiltani.

Marketing cookie-k
Ezek a cookie-k segítenek abban, hogy az Ön érdeklődési körének megfelelő reklámokat és termékeket jelenítsünk meg a webáruházban. Ezeket a cookie-kat le tudja tiltani, de kár lenne, mert rengeteg jó dologról maradna le.

Részletesebb információ az Adatkezelési tájékoztatónkban.

Kérjük ha egyetért, kattintson az ELFOGADOM gombra. Köszönjük!

Termékek Menü

Játék az érzékekkel - fenomenális üzletberendezési trükkök

Játék az érzékekkel - fenomenális üzletberendezési trükkökAz üzletek mindig is erős befolyás alatt tartották az érzékeket. A finom, frissen sült kenyér illatára a gyanútlan vásárlót azonnal éhségérzet fogja el. Kutatások szerint a friss kenyér illata aktiválja leginkább a nyálmirigyeket, éppen ezért a pékárut előszeretettel helyezik közel a bejárati ajtóhoz. De nem csupán a szupermarketek élnek ezzel a trükkel.

A mai cikkel megmutatom, hogy gyerekjáték az egész.

A gyermekruhaboltokban például gyakran alkalmaznak babahintőport

Az illatát ugyanis tanulmányok szerint a gyermekkorral kapcsoljuk össze. Ez ellazítja a vásárlót, és nyugalommal tölti el, így többet is vásárol.
De nem csupán az illatok ösztönöznek pénzköltésre, az egyes színeknek és hangoknak is megvan a maguk szerepe.

A zene célja egyértelműen az, hogy minél inkább ellazuljunk

Ezért hallhatunk gyakran lassabb számokat az élelmiszerüzletekben. Kutatások igazolják, hogy ilyenkor az emberek is lassítanak, és többet időznek egy-egy polc előtt. Érdekes megfigyelés, hogy a klasszikus zene például a drágább termékek vásárlásának ösztönzésére alkalmas, míg a francia számok hatására valamiért ellenállhatatlan késztetést érzünk, hogy francia borokkal kényeztessük magunkat.

A színek úgyszintén a legősibb ösztöneikre hatnak

A meleg színek vonzzák be az embereket a boltba, míg a hideg színek szemlélődésre ösztönöznek, növelik az eladásokat. A pirosat mindenki az akciókkal köti össze. Az üzletek gyakran azért ragasztanak piros matricát olyan árukhoz is, amelyek nincsenek leértékelve, mert ilyenkor automatikusan kedvezményre asszociálunk.

Elrendezés

Ugyanilyen fontossága van a termékek elhelyezésének. Az alapvető, napi rendszeresség szempontjából lényeges árukat általában a bolt lehető legtávolabbi végében rejtik el, hogy hosszabb maradásra bírják a vásárlókat. Így végig kell menni a sorokon, és fennáll a lehetősége, hogy valamilyen más, amúgy felesleges áru is a bevásárlókosárba kerül. Érdekes, hogy a nagyáruházak a vásárlókat jobbról balra irányítják az autós közlekedésnek megfelelően: a legnépszerűbb, legvonzóbb árukat jobbra helyezik el.

Azokat a termékeket, amelyeket az üzlet a leginkább el akar adni, szemmagasságba helyezi. Ezek a drágább, márkásabb tételek. Az olcsó tételek alulra kerülnek, a legnépszerűbbek pedig a sor végére, így végig kell érte menni az egész folyosón. A gyerekeknek szóló termékek persze az alsó polcokra kerülnek, hogy a csemeték észrevegyék, és rávegyék szüleiket a vásárlásra.

Vásárlásösztönző trükkök

Ez az a terület, ahol a méret igenis számít. A zsúfolt boltokban az emberek kevesebb időt töltenek, kevésbé szeretnek vásárolni, mert közben idegesek. Érdekes, hogy a felmérések szerint például az ázsiaiak sokkal toleránsabbak e tekintetben, míg a britek egyáltalán nem tűrik a tömeget.

A bevásárlókocsi mérete is fontos. Célja pedig az volt, hogy az ügyfél még nagyobb mennyiséget tudjon elszállítani. Sokkal bővebben itt írtunk a bevásárló kocsik fejlődéséről. >>

És hogy melyik a legjövedelmezőbb részük az üzleteknek? Természetesen a pénztársor. Ez az a hely, ahol néhány perc sorban állás után a legtöbben nem tudnak ellenállni a kísértésnek, és biztosan leemelnek egy-egy impulzus terméket.

A vásárlás pszichológiája

A fogyasztókat vonzza az áruházakban található tömeg, de nem valószínű, hogy a zsúfolt helyeken venni is fognak valamit - állítja a Journal of Consumer Research-ben megjelent tanulmány.

A szerzők, Sam K. Hui (New York Egyetem), Eric T. Bradlow, és Peter S. Fader (mindketten a Pennsylvania Egyetemről) a Pathtracker nevű elektromos készülék adatait elemezték, melyet a bevásárlókocsi aljára erősítettek. A szerkezet öt másodpercenként rögzítette a vásárló útvonalát. Az adatok az Egyesült Államok keleti részének egy nagy bevásárlóközpontjából származtak.

Az adatok szerint bár a fogyasztókat vonzza a tömeg, nem valószínű, hogy ilyenkor vásárolni is fognak. A kutatók azt is felfedezték, hogy minél több időt töltenek egy üzletben az emberek, annál céltudatosabbak lesznek. "Ahogy a fogyasztók egyre több időt töltenek az áruházban, egyre inkább nyomasztja őket ez a tény. Ehhez úgy alkalmazkodnak, hogy megváltoztatják a vásárlási szokásaikat: kevesebbet nézelődnek, ehelyett inkább olyan üzletrészeket keresnek fel, melyben megtalálják a vásárolni kívánt cikkeket” - írták a szerzők.

A kutatók megerősítették a korábbi feltételezéseket, hogy egy “hasznos” termék vásárlása után (mint például egészséges étel) valószínűbb, hogy vesznek valamit a “haszontalan” kategóriából is (egészségtelen rágcsálnivaló).

A tanulmány megerősíti a korábban csak laboratóriumi körülmények közt vizsgált feltételezéseket és teóriákat. “Új betekintést nyerhettünk a valódi vásárlási szokásokba.” Végezetül az eredmények segíthetnek a kereskedőknek és tervezőknek megérteni a fogyasztók vásárlási élményeit. “Az integrált modell használatával a kereskedők különféle elrendezési módszerekkel kísérletezhetnek a vásárlók útvonalainak és vásárlásainak szimulálásával” - következtettek a szerzők.

És hogy mi a tanulság?

Fordítsa le mindezt a saját üzletére, és valósítsa meg! Fontos azonban, hogy nem lehet cél az Ön vevőjének becsapása, csak és kizárólag a forgalmazott termékek előnyös tulajdonságainak kiemelése!

Több mint 20 éve ezzel foglalkozunk, úgyhogy ha segítségre van szüksége, keressen bennünket bátran!

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog