Termékek Menü

Így legyen bevételed a hőségben! - eladáshelyi ötletek forró nyári napokon

Itt a nyár! Nagyobb bevétel nyáron - Olcsó üzletberendezés blog

Magyarország egy részére már ki is adták az első hőségriadót, és várhatóan idén nem ez lesz az utolsó. A plázában megy a légkondi, hűvös van, így az emberek oda menekülnek a leégés és a forróság elől.

Bár ennek a plázában lévő üzlettulajdonosok örülnek, a bevásárló utcákon, belvárosban lévő üzletek tulajdonosai közel sem ennyire. És sokan nem tudják, hogy mit is tehetnének, hogy az emberek náluk (is) vásároljanak. Ebben a cikkben erre adunk néhány hasznos ötletet.

Nyitvatartási idő

A melegedő időben a nyitvatartást ki lehet tolni az esti órákban. Ez a nyári időszakban még jobban előjön, hiszen az esti órákban lesz kellemes az idő ahhoz, hogy az emberek az utcákon sétáljanak. Akár este 8 körül is szívesen korzóznak a fashion street-eken és a belvárosban. Nem szerencsés, ha ebben az időben csupa bezárt üzletet találnak hiszen lehet, hogy éppen impulzus vásárlással ha megtetszik valami a kirakatban, meg is veszik az emberek - mert a bolt éppen nyitva van. Ha mégsem tudunk vagy szeretnénk nyitva lenni ebben az esti időszakban, mindenképpen jól kommunikáljuk, hogy másnap este meddig találja az üzletet nyitva - hogy akkor már tudatosan jöjjön vissza a boltba.

Ha a nyitvatartást kitoljuk - és a munkaidőt és a munkatársak pihenését is biztosítani szeretnénk, ebben az időszakban tarthatunk hosszabb ebédszünetet is. Ez azért szerencsés, mert a dél körüli órákban a hőségre való tekintettel az emberek nem mennek az utcákra. Nem is javasolt az UV sugárzás és a könnyű leégés miatt.

Evening / Night Shopping

Ki mondta, hogy a fenti két akció lehetőség csak a plázákban megvalósítható? Csinálhatjuk ezt az akciónkat egyedül is, ha elég nagy és már jól működő, ismert az üzletünk.

Ha nem vagyunk biztosak magunkban, az összefogás lehet a megoldás: 4-5 egymás mellett lévő üzlet vagy egy egész utcányi bolt közösen is hirdethet ilyen akciót - így az üzletek egymást erősítve hatásosabb reklámkampányt bonyolíthatnak le.

Ilyen belvárosi üzletek összefogásra Magyarországon több városban is találunk példákat. Egyik kiváló - hivatalos keretek között is megvalósított - minta a győri, ahol a barokk belváros üzletei összefogva próbálnak a a vevők kegyeiért küzdeni.

Víz, víz, víz

Internetről, rádióból, tévéből, újságból azt halljuk, hogy a forró napokon rettentő fontos a megfelelő folyadékbevitel és a szokásos mennyiség két-háromszorosát is el kell fogyasztani. A nagy melegben az üzletek részéről nagyszerű akció lehet, ha a betérőknek vagy az üzlet előtt elhaladóknak 1-1 pohár, vagy kis üveges hűtött vizet osztanak.

Ennek kivitelezésére több verzió lehetséges. Lehet vízadagoló automatát bérelni, és ezekben a napokban több vizet is igényelhetünk pluszban a beszállítóktól. (Egyik ilyen vízadagoló automata pl. Aqua Vital , de a piacon rengeteg cég kínál hasonló szolgáltatást.)

Ha nem akarunk automatát bérelni, és csak ezekben a napokban szeretnénk hűsítőt adni a vásárlókak, választhatjuk a kis üveges - 3 vagy 5 dl.-es - ásványvizet. Ha ezt a megoldást választjuk figyelhetünk arra is, hogy szénsavas és mentes vizet is adhatunk, így még kedvesebb lehet a gesztus.

A víz mellé mindenképpen adjunk valami bónt vagy kupont az üzletünkről, boltunkról, amivel vagy csak simán hirdetjük azt egy üzenet kíséretében, vagy speciális akciót is biztosíthatunk vele. Például ha a vásárló a következő 2 hétben betér üzletünkbe és vásárol (és regisztrál nálunk adataival), akkor az egyik termékünket kedvezményesen vásárolhatja meg.

Gondoljunk a kutyákra is!

Nem csak az embereknek okoz problémát a hőség, a kutyáknak is szükséges a megfelelő folyadékbevitel - és ezt üzlettulajdonosként ki is használhatjuk! Tegyünk ki egy itatóedényt a bolt bejáratához, vagy a kirakathoz. Innen indul a varázslat! A kutyák ösztönösen oda fognak menni inni belőle. A gazdik követik a kutyákat, odamennek a kirakathoz. Önmagában már ez is jó, hiszen a kutyatulajdonos elkezd nézelődni a kirakatban. Ha ezt meg akarjuk fejelni, kitehetünk egy erre a szituációra megírt frappáns üzenetet, és ennek segítségével a “gyanútlan sétálgatót” be is csábíthatjuk a boltunkba.

A fenti példákon kívül számtalan más ötletet is kitalálhatunk, ami speciálisan egy-egy üzlettípusnál válhat be. Mindenkit arra bíztatunk, ötleteljenek, kérdezzék meg a vásárlóikat, minek örülnének ebben a nagy melegben! (a “Hűsítő árakon” kívül :) )! Biztosan kapunk pár használható ötletet tőlük is.

Ha hasznosnak találta ezt a bejegyzést, a lenti közösségi gombok segítségével ossza meg ismerőseivel is!

Kitartást kívánok a forró nyári napokra - hisz lesz még idén tél is!

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog