A böngészési élmény fokozása, a személyre szabott hirdetések vagy tartalmak megjelenítése, valamint a forgalom elemzése érdekében sütiket (cookie) használunk. A "Mindent elfogadok" gombra kattintva hozzájárulhat a sütik használatához.
Termékek Menü

Hogyan erősíti a cégét az üzletberendezés cseréje?

Hogyan erősíti a cégét az üzletberendezés cseréje?Van egy nagyon tanulságos sztorim, ami hasonlít Dávid és Góliát történetéhez.

Nagyjából egy éve Tamás azzal keresett meg bennünket, hogy a belvárosi, icipici ruhaüzletét szeretné átépíttetni. Az üzlet egy olyan belvárosi épület hátsó traktusában van, ahol az utcai fronton már volt egy kitűnő adottságú, nagy üzlet, hatalmas portállal. Ők ketten akkor már régóta vívták saját konkurencia harcukat: hátul a kicsi, egy nagyon racionálisan gondolkodó tulajdonossal, aki tudja mit csinál, és elöl a nagy és tekintélyt parancsoló kitűnő lehetőségekkel. Tamás le akarta gyűrni a szemmel láthatóan nagyobb konkurensét.

A legtöbb üzletberendezéssel foglalkozó cég ilyen kutyaszorítóban lefagy.

Nos, a kicsi hátsó üzletben hosszú és gondos tervezési munka után megtörtént az átalakítás.

Pár napja itt volt nálunk Tamás, és a bemutatótermünkben büszkén mondta: a konkurencia háború véget ért, bezárt a nagy ruhabolt. A történet tanulságát pedig már mondom is.

Ha az üzletében

  • a berendezéshez képest nagy a forgalom,
  • a termékpalettát kell bővíteni,
  • a nagy választék miatt túlterhelt, bazári jellegű az üzlet,
  • arculatváltásra van szükség,
  • új technológiát kíván bevezetni,
  • a berendezés egyszerűen divatjamúlt,
  • épületkorszerűsítésre van szükség,

felmerül az üzletberendezés cseréjének gondolata.

MILYEN SZEMPONTOKAT VEGYÜNK FIGYELEMBE?

A két legnagyobb hiba, amit ilyen helyzetben elkövethetünk az, ha ezt a kérdést csupán egy bútorcsereként kezeljük, illetve ha túlmisztifikáljuk a dolgot. Egy összetett probléma megoldásához józan, összeszedett ész kell, ami Önben megvan!

  1. Az elsődleges szempont az előírásoknak való megfelelésnek kell lennie. Ez nem is lehet kérdés.
  2. Kiemelt jelentőségűek a szakmai szempontok, hiszen nem akármilyen üzletben vagyunk.

A berendezésnek (is) minél nagyobb hasznot kell hajtania. Ne legyünk szemérmesek: itt dől el az üzlet életében szinte minden, ugyanis itt fogadjuk azokat az ügyfeleket, akik a fizetésünket adják. Az üzlet berendezése nem olcsó, ezért az arra szánt erőforrásokat a lehető leghatékonyabban, előrelátóan kell felhasználni.

Nem lehetetlen, hogy idővel a közelben nyit valaki egy új üzletet. Ezt nyilvánvalóan azzal a szándékkal tenné, hogy valami mást, valami újat kínáljon vevőinek.

Önnek azonban van egy nagy előnye velük szemben: az Ön üzlete már létezik, ismerik, „be van járatva”. Az ebben lévő lehetőségeket kell tehát kiaknázni! Ehhez azonban meg kell teremteni a feltételeket az üzletében, és nem okozhat csalódást a vevőinek…

MI A CÉL?

Nyilvánvalóan az alábbi céloknak kell az Ön szeme előtt lebegnie:

  • minél több vevő térjen be az Ön üzletébe,
  • az ügyfele jól érezze ott magát,
  • az ügyfele minél többet költsön ott,
  • legközelebb is ide térjen be, eszébe se jusson máshová járni,
  • másoknak is az Ön üzletét ajánlja.

Látszólag egyszerű a képlet, de az csak úgy valósulhat meg, ha az Ön vevője a joggal elvárható szolgáltatásokon kívül még egy kicsit többet is kap.  

Ehhez jó alapként szolgálnak (az Ön szakmai hozzáértésén túl):

- Okos gazdasági megfontolások,
- a szolgáltatás és az azt támogató infrastruktúra színvonala,
- és az üzlet atmoszférája, miliője.

GAZDASÁGI MEGFONTOLÁSOK

Az Ön üzlete is egy olyan kereskedelmi helyszín, amelynek kialakításában, berendezéseiben nagyon sok, egymással szorosan összefonódó elvárás testesül meg egyszerre. Az a szolgáltatás, amit ügyfele ott kap, közvetlenül érinti az ő életminőségét, komfortérzetét, ugyanakkor az átlagember számára mindezek jelentős kiadással járhatnak.

Ezért egyfelől a portékát testre szabott üzletben, a megfelelő környezetben el kell tudni adni.

Másrészt mivel minden cég életében a legnagyobb költséget a munkaerő jelenti, az üzletnek megfelelő munkaerő gazdálkodás mellett, ergonómiai és hatékonysági szempontból is okosan szervezettnek kell lennie.

Harmadrészt a vevő számára alternatívákat, vagyis választékot kell mutatni. Ráadásul azt láttatni is kell.

GYAKORLATI MEGFONTOLÁSOK

Ha valóban azt szeretnénk, hogy vevőnk törzsvásárló legyen, a kedvében kell járnunk.

  • A kiszolgálás a (szakszerőség mellett) legyen gyors. Ehhez az is szükséges, hogy amit csak lehet, a munkatárs keze ügyébe kell rakni, de jól áttekinthető és esztétikus módon elhelyezve.
  • Rövidíteni kell a sorban állást, de úgy, hogy a vevő ne érezzen valamiféle „futószalagszerűséget”. Tehát az eladó számára a gyors munkavégzés lehetőségét, míg a vásárlónak a kényeztetés érzetét kell megteremteni.
    A lehetőségekhez mérten a legtöbb helyet biztosítsuk ügyfelünknek.
  • Több időt is kell tudnunk szakítani vásárlónkra. Azt az időt azonban csak a fölösleges tevékenységektől tudjuk elvonni: rakosgatástól, rendezgetéstől, keresgéléstől. Ezért lényeges a hatékony üzletkialakítás.
  • A legtöbb üzlet helyhiányban szenved. Éppen ezért az üzlet berendezésének helytakarékosnak is kell lennie. No, mármost ezt összehangolni az előbb emlegetett „több helyet az ügyfélnek” elvével nem egyszerű feladat. Alighanem szakember kell hozzá!
  • Az üzletberendezést ritkán cserélik 1-2 évente, ezért viszonylag hosszú távon kell gondolkodni. Miben testesül meg ez a gondolkodás?
  • A bútorzat és az abba beépített szerelvények tartósak legyenek. (Mindkét vonatkozásban nagy a kísértés az olcsó alapanyagok használatára, de az igazi szakember fel fogja hívni az Ön figyelmét azok eredeti rendeltetésére, illetve korlátaira.)
  • A tároló kapacitás elegendő legyen. (Gondoljon a választék-esztétikum- praktikum hármas kényszerére!)
  • A tervezés előrelátó legyen. (Vagy eleve nagy kapacitású bútorzatra van szükség, vagy a későbbiekben fejleszthetőre.)

AZ ELADÓTÉR MILIŐJE

Az első benyomás szinte mindent eldönt. Nincs második. Viszont van másik  üzlet, ahová potenciális ügyfele átmehet.

  • Tévedés lenne azt hinni, hogy az eladótérben tapasztalható atmoszféra csupán esztétikai kérdés, ám az első benyomás elsősorban az esztétikumtól függ. (Tudjuk, hogy az üzlettér sohasem elég. Ha szűk a tér, sokféle trükkre van szükség ahhoz, hogy becsaljuk vevőnket: ha nem lehet lehengerlő választékot mutatni neki, akkor a berendezés kialakításával sugalljuk neki, hogy itt minden ő körülötte forog.)
  • Üzletének megkülönböztethetősége kulcsfontosságú. Vajon eleget tesz ennek a megörökölt „egyen stelázsi”?  Jó minőségű, drága divatcikkeket értékesít üzletében, magas színvonalú szolgáltatásokkal. Mit gondol, megfelel ennek a „leharcolt” bútor?
  • A választék és a több lábon állás kényszere miatt nagyon sokféle cikk kerül üzletébe. Nem mindegy, hogy az rendezetten, tervezett struktúrában, vagy ömlesztve, bazárszerűen kerül elhelyezésre, bemutatásra.
  • A dizájn nyújtson esztétikai élményt! Ahogyan egy ruha is. És ahogyan egy adott blúz másképp mutat más-más emberen, úgy az üzlet bútora is testre szabott kell, hogy legyen. A szakember megtervezi azt az otthonos, bizalmat keltő, szakmaiságot sugalló, intim miliőt, amely becsalja és ott tartja a vevőt. Persze sokféle ember tér be az Ön üzletébe, sokféle ízlésvilággal és elvárással. Ezért ne legyen annak dizájnja sem provokatív, sem primitív.

KIRE BÍZZUK A FELADATOT?

Az Ön üzlete nem egyszerűen egy bolt. Ott Ön termékeket árul, speciális szaktudásából fakadóan magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtva. Az előbbiekben kitértünk az üzlet berendezés kérdésének komplex voltára, a sokféle elvárásra és szempontra, amit vele szemben támasztottunk. Bebizonyosodott tehát, hogy egy üzlet berendezése speciális feladat, így minden bizonnyal specialistára van szüksége!

Olyan tervezőre, aki

  • Képes Önnel együttműködve, az Ön szempontjai alapján, a hely adottságainak figyelembe vételével a jelenleginél jobb koncepciót kialakítani üzletében. (Vagyis képes megfelelően kommunikálni Önnel. Hiszen nem ő fogja használni a berendezést.)
  • Megfelelő referenciákkal rendelkezik (Kérdezze meg korábbi megrendelőit!)
  • Egyszerre tud gondolkodni befektetőként, építészként, belsőépítészként és kivitelezőként.
  • Megérti, hogy mi az, amit szeretett a régi bútorában és mi volt annak legnagyobb hibája.
  • Empátiával viseltetik üzletének élete iránt,
  • Olyan garanciális, szavatossági, jótállási kötelezettségeket vállal, amely meggyőzi Önt a minőség kérdésében (például ilyenek: www.olcsouzletberendezes.hu/garanciaink).
  • Reális áron vállalja a kivitelezést. Senki sem ellensége a saját zsebének! De nagyon alaposan megvizsgálandó az ár-érték arány. Mi a valós műszaki tartalma az ajánlatnak? Mit nevezünk olcsónak?

Vajon olcsó-e az, ami olcsónak tűnik? 

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog